Svensk Innebandys IT
Svensk Innebandys IT-system består av fyra större delar; iBIS, hemsidor, Office365 och driftsmiljö. Vi har en egen organisation för både utveckling, underhåll, support och drift.
Har du allmänna frågor kan du kontakta oss.
Läs mer:
iBIS – vårt dagliga system
iBIS, Svensk Innebandys Informationssystem, lanserades den 1 juli 2014 och därefter har Svensk Innebandy (föreningar, domare och förbund) arbetet i samma system.
iBIS innehåller funktioner som underlättar det dagliga arbetet i föreningen samt för domare och förbund.
Bland annat gör föreningen licensieringen, spelarövergångarna, matchflyttar och hanterar ersättningen till domare direkt i iBIS.
Manualer för iBIS hittar du i dokumentbanken
Våra hemsidor innebandy.se
Den 11 september 2018 lanserade vi en ny hemsida för alla förbund i Sverige som fungerar lika bra på mobilen, läsplattan som datorn.
I oktober 2022 gjorde vi en större uppdatering och ändrade gränssnittet utifrån de önskemål vi fått från besökare och redaktörer.
Stort fokus i utvecklingen har legat på att tydliggöra och anpassa innehållet för våra målgrupper samt lyfta fram statistik från matcher, spelare och föreningar på ett mer attraktivt sätt.
Har du synpunkter våra hemsidor. Skicka en e-post till kundtjanst@innebandy.se
Program för personal och förtroendevalda
Personal och förtroendevalda inom Svensk Innebandy har via sina uppdrag, anställningar och roller tillgång till en personlig e-post med tillhörande Office365-program, Teams och en egen lagringsplats.
Drift
Större delen av vår datordrift ligger i en molnbaserad tjänst som administreras av oss och externa bolag.
Vår målsättning är att ha en hög tillgänglighet och prestanda på våra tjänster och program.
Api och widgets till hemsidan
Vi har ett API som konsumeras av mediehus som samarbetar med Svenska IBF och vill ta del av spelprogram, resultat, händelser etc från iBIS.
API-tjänsten är inte prissatt enskilt utan ingår som en del i de största avtalen med leverantörerna till media/press och enskilda föreningen/företag kan inte nyttja API-tjänsten.
Anledningen är bland annat att vi är beroende av besökare till våra plattformer så vi kan sprida vår information och våra nyheter samt för att finansiera driften, underhållet och utvecklingen.
För att nyttja API-tjänsten krävs ett avtal.
Kontakta kundtjanst@innebandy.se för mer information.